Proces

Należysz do czteroosobowej grupy i przygotujesz informacje o wpływie różnych czynników na sprawną pracę mózgu.
Uczeń I : wpływ diety na pracę mózgu
Uczeń II : wpływ aktywności fizycznej na pracę mózgu
Uczeń III : "gimnastyka" mózgu
Uczeń IV : wpływ snu na pracę mózgu.
 Wylosujesz karteczkę, na której napisany będzie rodzaj czynnika, który ma wpływ na sprawność umysłową i wylosowany czynnik będziesz miał za zadanie opracować.
Na zebranie informacji masz tydzień, a zdobytymi wiadomościami  podzielisz się na zajęciach z pozostałymi uczniami biorącymi udział w projekcie.
Na zajęciach wykonacie, opracowane przez siebie ćwiczenia, które będziecie mogli wykonywać w wolnych chwilach, aby odpowiednio zadbać o właściwe działanie"centrali dowodzenia całego organizmu".
Pracując w domu, korzystając z komputera i dostępnych linków, zbierzesz istotne informacje, które udowodnią, jak ważna jest dieta, aktywność fizyczna, odpowiednia ilość snu i "gimnastyka" mózgu na naszą sprawność intelektualną. Pojedziesz na 3-dniową zieloną szkołę i podczas pobytu będziesz usprawniał swój mózg poprzez aktywność fizyczną, np. wyścigi na go-kartach, skoki w workach, wyścigi na dmuchanych rurach czy grze w hokeja na trawie. Będziesz też "gimnastykować" swój umysł grając w gry planszowe, np. w grę 5 sekund.
Spośród siebie wybierzecie lidera grupy, który w czasie pracy będzie mógł konsultować się z nauczycielem podczas przerw.
Następnie podzielicie się na dwa dwuosobowe zespoły. Pierwszy zespół będzie odpowiedzialny za opracowanie i zredagowanie wyszukanych informacji. Drugi zespół wcieli się w rolę reporterów, którzy stworzą prezentację multimedialną.  Na wykonanie pracy będziecie mieli jeden miesiąc.
  Przygotowana prezentacja zostanie zaprezentowana na lekcjach biologii, we wszystkich klasach VII, aby pokazać wyniki śledztwa większej liczbie uczniów.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz